15 cele mai celebre branduri de haine

Imbracamintea este domeniul in care oamenii investesc adevarate averi, cu cea mai mare usurinta, hainele fiind considerate imaginea personalitatii noastre. Iata cele mai celebre 15 branduri de haine din lume:

Gucci

Totul a inceput in 1881, odata cu nasterea lui Guccio Gucci, fondatorul acestui gigant al modei. Provenind dintr-o familie de mestesugari, in adolescenta el s-a mutat la Paris si apoi la Londra, ocupand functia de coordonator al restaurantului Hotelului Savoy. Locuind intr-unul din cele mai cosmopolite orase din lume, Guccio a observat si a asimilat diferite culturi, idei, stiluri si a invatat despre estetica sofisticarii. Cand s-a intors in Italia, in 1920, Guccio si-a deschis primul magazin Gucci in Florenta, cu un capital de 30.000 de lire.

Primul succes al magazinului Gucci a venit odata cu creatiile artizanale din piele si cu accesoriile pentru saua de cal. La inceputul anilor ’90, designerii s-au hotarat sa reevalueze valorile familiei Gucci, si anume artizanatul din piele.

Anii ’60 au marcat explozia „Statutului de simbol”, iar Gucci si Florentine Pucci s-au numarat printreprimele marci italienesti de prestigiu international. Productia pieselor Gucci a cunoscut o crestere impresionanta odata cu deschiderea unei fabrici imense la periferia Florentei. In aceeasi perioada, Gucci a avut parte si de o scadere in vanzari, fapt ce nu l-a descurajat pe Maurizio – fiul lui Rodolfo Gucci – sa accepte functia de CEO al brandului in 1989.

Gucci nu mai apartine astazi familiei Gucci, insa traditia a ramas neschimbata. si-au pastrat acelasi stil de lucru, aceleasi pretentii, aceeasi eleganta – toate stranse sub eticheta „Made in Italy”. Gucci a evoluat, lanseaza colectii si pentru alte gusturi – de curand a incheiat un parteneriat cu Dapper Dan – dar cel mai important este ca deviza ramane aceeasi: „Calitatea ramane mult timp dupa ce pretul a fost uitat”.

Louis Vuitton

Louis Vuitton Malletier, pe scurt „LV”, este un brand frantuzesc de lux care produce bunuri din piele. Istoria brandului a inceput in secolul al XIX-lea, in 1854, fiind la origini o companie producatoare de cufere de calatorie si valize. LV s-a extins la inceputul secolului trecut, distribuindu-si marfa in mai multe locatii si dobandind succese peste succese. Abia in anii ’50 a integrat in produsele sale „semnatura” arhicunoscuta, constand in aspectul de papirus al pielii utilizate si monograma cu „LV”. Printre celebritatile istorice care plecau la drum numai cu valize Louis Vuitton se numara exploratorul Pierre Savorgnan de Brazza si dirijorul american Leopold Stokowski.

In 1872, Vuitton inlocuieste griul Trianon cu dungile albe si rosii, ca mai apoi, in 1876, sa le nuanteze putin, transformandu-le in maro si bej. Combinatia era cunoscuta de catre francezi drept Rayée. Oamenilor bogati le-a placut si, fara sa-si dea seama, Vuitton s-a adjudecat drept un brand al luxului.

Fuziunea cu Moët-Hennessy (producator de bauturi alcoolice) din 1987 a transformat Louis Vuitton intr-un urias conglomerat de lux.

Calitatea si caracterul util nu mai sunt insa garantii ale succesului in epoca si societatea noastra. Asa cum era de asteptat din partea unui expert in calatorii, Louis Vuitton nu a pierdut nici acest tren, imbarcandu-se intr-o noua etapa. Chiar daca geamantanele si cuferele de voiaj raman coloana vertebrala a marcii, oferta s-a diversificat pentru a tine pasul cu timpurile. Gentile de mana sunt disponibile acum in toate formele si dimensiunile (lucru facilitat si de progresul facut in tratarea si prelucrarea pieilor). Acum, pe langa obiectele clasice de calatorie, Louis Vuitton produce si portofele, genti pentru laptopuri si pentru caini, cutii de bijuterii si pentru cosmetice, cutii pentru palarii, genti pentru golf si pentru scutece.

Fendi

La Roma, 1925, anul in care brandul Fendi a inceput sa fie mandria orasului in lumea modei de pretutindeni.

Totul a inceput de la Adele Casagrande si sotul sau Edoardo Fendi, care au deschis un atelier de blanuri in centrul orasului. Sotii Fendi aveau cinci fete (Paola, Anna, Franca, Carla si Alda), care ulterior au preluat casa de moda, ele implicandu-se in proiect inca de la 15 ani. Cu toate acestea, ele au reusit sa schimbe si sa inalte brandul cu ajutorul lui Karl Lagerfeld, care este designerul casei de moda de jumatate de secol.

Marca Fendi a fost considerata de specialistii din industria luxului mondial ca fiind cea mai de succes si implicit numarul unu pentru acest an dintre brandurile de lux. Una dintre primele creatii semnate de Karl Lagerfeld a fost o rochie pentru Silvia Venturini Fendi.

Astazi, Silvia Fendi este director de creatie al liniei de accesorii a casei italiene Fendi, fiind numita in aceasta functie in 1994 de insusi Lagerfeld. In frunte cu Silvia Fendi, marca a reusit sa se impuna ca una dintre cele mai de succes marci ale anului 2006. Prima creatie de succes a casei a fost geanta Baguette, lansata in 1997. Au urmat apoi doua genti cu un puternic impact asupra celebritatilor si nu numai: Spy Bag si B Bag. De la lansarea sa in 2005, Spy Bag a fost vanduta in peste 74.000 de exemplare.

Fendi a redecorat Palatul Fendi din Roma pentru suma de 25 de milioane de dolari. Palatul gazduieste magazinul casei, ce acum prezinta un nou concept, precum si birourile si atelierele de creatie ale casei.

Versace

Brandul Versace este considerat, pe buna dreptate, intruchiparea luxului, senzualitatii si a sexualitatii. Fondat in Italia, in anul 1978, de catre fratii Gianni si Santo Versace, brandul a obtinut rapid renume mondial.

„Tatal” brandului – Gianni, din momentul fondarii companiei, a inceput munca pentru crearea unei colectii, iar Santo se ocupa de partea financiara. in scurt timp, sora lor, Donatella, s-a alaturat afacerii de familie, fiind responsabila de imaginea Casei de moda. Dupa uciderea lui Gianni, in 1997, indicatorii economici ai companiei au scazut considerabil. insa, Donatella a reusit in decursul catorva ani sa depaseasca greutatile si sa scoata compania din criza, pastrand spiritul brandului.

Astazi Versace este marca preferata a oamenilor bogati care apreciaza moda. Adepti ai acestui brand sunt asemenea staruri precum Madonna, Angelina Jolie, Lady Gaga, Jennifer Lopez, Uma Thurman, Bruce Willis, Elton John si multi altii.

Tinutele de-a dreptul provocatoare merg mana in mana cu rafinamentul in ceea ce priveste acest brand, iar aceasta abordare a fost extrem de familiara pentru fratii designerului, Donatella si Santo Versace, care inca de la inceput, au contribuit la viziunea acestui brand. Unul s-a concentrat pe imaginile publicitare somptuoase si celalalt pe partea de administrare a acestui imperiu. Dupa pierderea tragica a lui Gianni in 1997, Donatella a preluat conducerea. Ca vicepresedinte al comisiei si director de creatie, zeita fashion-ului, supravegeaza fiecare colectie de sub tutela Gianni Versace: Atelier Versace, Versace Couture, Versace Sports, Versace Home Collection, Versace Jeans Couture, Versace Collection, Young Versace, si Versus, conducand brand-ul intr-o noua era. Donatella pastreaza viu spiritul Versace extinzand granitele brandului cu o linie de cosmetice si una de bijuterii, impreuna cu Palazzo Versace, primul hotel de sase stele Versace.

Dolce & Gabanna

Prin munca lor, designerii Domenico Dolce si Stefano Gabbana au creat o lume bogata in traditii si cultura, cu un caracter foarte mediteranean. Marca este cunoscuta pentru farmecul sau inconfundabil si stilul unic.

Domenico Dolce si Stefano Gabbana, stilisti si fondatori ai marcii Dolce & Gabbana, au realizat un concept de neuitat in istoria modei. Imaginea lor, care aminteste de identitatea culturala ancorata in Sicilia si de spiritul mediteranean, a decretat raspandirea internationala a unui mesaj „glocal” in lumea modei, legat de mituri xenofilice.

Muza lor neconventionala, pe care ei o definesc „sudista sexy”, recunoscatoare a glamourului Annei Magnai si a Sofiei Loren si simbolul unui nou concept de „Dolce Vita”, seduce barbatii, imbracata in rochii stramte si guepière negre sau colorate precum “Malèna” lui Tornatore, cu dresuri de culoare inchisa, furouri din atlaz, sutiene push-up, taioare si maieuri. Cu un punct forte: stilizarea.

Domenico Dolce s-a nascut la Polizzi Generosa (Palermo) si a lucrat, inca de mic, la croitoria tatalui sau. Stefano Gabbana a studiat moda la Institutul Marangoni din Milano. Aici s-au intalnit pentru prima oara cei doi, in 1981. in 1984 au deschis un Atelier cu propriile forte. in 1985 Beppe Modenese i-a invitat sa participe la Milano Collezioni la sectiunea Tinere Talente. De aici, avansarea a fost constanta multumita campaniilor publicitare cu mare impact erotic inspirate deseori din estetica neorealista si realizate de fotografi precum Ferdinando Scianna, Fabrizio Ferri, Steven Meisel, Peter Lindbergh si Helmut Newton. in 1990 a luat fiinta prima colectie pentru Barbati, inspirata de „picciotti” [pustanii] din Sud si de Marcello Mastroianni.

Cu o capacitate de a ramane constant atractivi pentru tinerii de pretutindeni si de a se inspira de la ei, marca Dolce & Gabbana a devenit un pilon principal pentru cele mai mari staruri de cinema, muzicieni si celebritati. Toate colectiile brand-ului incaltaminte, imbracaminte si accesorii, prezinta o mare atentie la detalii.

Chanel

Casa de moda Chanel si-a facut un nume prin daramarea barierelor. insa la aproape un secol de cand Coco le scotea pe femei din corset, Chanel a devenit sinonim cu eleganta. Coco Chanel a reusit sa construiasca un imperiu intr-o vreme cand femeile nici macar nu aveau voie sa munceasca.

Un imperiu ce valoreaza astazi mai multe miliarde de dolari. Asa poate fi definita, scurt si sec, mostenirea lasata de inegalabila Coco Chanel. Casa Chanel a trecut prin doua razboaie mondiale, prin crize si recesiuni, globalizare si competitia cu replicile de duzina din fabricile asiatice. Toate acestea pe unul dintre cele mai dure si imprevizibile fronturi din lume: moda feminina. Brandul ramane insa unul dintre cele mai puternice, cunoscute, respectate si de incredere din intreaga lume. Produsele sale, fie ca vorbim de haine, parfumuri sau accesorii, sunt printre cele mai ravnite pe piata mondiala a luxului. Nici macar replicile „ieftine” ce poarta logo-ul format din cei doi „C” nu sunt deloc ieftine.

Numele de Coco, cel care i-a ramas intreaga viata, l-a dobandit pe vremea cand isi castiga traiul cantand intr-un local din Moulins. Orice biografie despre viata sa va cuprinde, fara indoiala, povesti despre aventurile sale cu aristocrati, oameni de afaceri bogati, artisti si ofiteri cu rang inalt. insa singura poveste de dragoste dintre toate aceste aventuri este cea cu creatiile sale. A refuzat mai multe cereri in casatorie – de fapt, nu a fost niciodata casatorita – pentru a se putea concentra asupra muncii sale. A recunoscut ca a fost pusa sa aleaga intre barbati si „rochiile” sale. Alegerea pe care a facut-o este evidenta. Este singurul creator de moda introdus de revista „Time” in topul celor mai influente personalitati ale secolului XX. „Chanel a inventat secolul XX pentru femei”, spunea Diana Vreeland, o figura marcanta in moda si redactor-sef al editiei americane a revistei „Vogue”. Unii o descriu ca pe un tiran, care nu accepta niciun compromis. Picasso, prieten apropiat al creatoarei de moda, spunea insa ca este cea mai rationala femeie din lume.

Prada

Prada a dictat felul in care s-au imbracat femeile in anii ’90. Decizia casei de moda de a adopta un stil util, acea asa-zisa „estetica a celor care lucreaza”, a fost unica intre strategiile marilor case de moda. A fost insa cheia succesului pentru Prada. Femeile care ocupau functii inalte s-au identificat cu acest stil, iar popularitatea brandului italian a atins cote maxime. „Cel mai de pret dar al celor de la Prada este extraordinara abilitate de a prevedea schimbarile culturale”, scrie „Vogue”. Inovatia a fost insa cea care a propulsat casa de moda chiar si atunci cand vanzarile erau in scadere si marca italiana parea in pericol. „intotdeauna am crezut in realizarea unor lucruri noi si in folosirea de materiale noi, pe care nu le-am mai folosit niciodata sau pe care nu le-am mai folosit o perioada indelungata”, declara Miuccia Prada, femeia careia i se datoreaza faptul ca brandul inca exista.

Inovatia a fost insa temperata cu o doza binemasurata de influente retro. Miuccia Prada si mama sa, Luisa Prada (de la care a mostenit imperiul de moda), nu-si aruncau hainele vechi, alegand sa le combine cu elemente noi. Acum, casa de moda fondata in Milano in 1913 are vanzari de milioane de euro. in prima jumatate a acestui an, profitul companiei s-a ridicat la 150,7 milioane de euro, iar listarea sa pe bursa de la Hong Kong a adus companiei 2,14 miliarde de dolari.

Armani

Giorgio s-a nascut la 11 iulie 1934 in orasul industrial Piacenza din nordul Italiei. in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, regiunea era bombardata foarte des si, dupa ce a suferit arsuri in urma unui astfel de atac, Giorgio a fost nevoit sa petreaca 40 de zile in spital. Episodul l-a facut sa-si doreasca o cariera de doctor. Familia Armani s-a mutat in 1949 la Milano, unde Giorgio a studiat timp de doi ani Medicina, inainte sa fie inrolat. Nici macar asta nu l-a abatut de la drumul ales. in armata a lucrat intr-un spital militar. Apoi, in 1957, brusc si spre surprinderea familiei sale, tanarul a renuntat la medicina pentru a se angaja la departamentul de achizitii al magazinului La Rinascente, unul dintre punctele fierbinti ale modei milaneze. sapte ani a pastrat aceasta functie, invatand pe dinafara toti furnizorii, croitorii si texturile materialelor, croindu-si drum prin culisele industriei in care avea sa devina, nu peste mult timp, un nume important. Apoi, in 1964, a inceput sa lucreze ca designer pentru compania Hitman, detinuta de omul de afaceri si renumitul stilist Nino Cerutti. Patru ani mai tarziu a renuntat la contract si a inceput sa lucreze ca liber profesionist.

Pentru casa italiana, inovatia nu este un obiectiv, ci un mijloc de a ajunge la singura destinatie urmarita: perfectiunea. intr-o lume indragostita de „temporar”, goana dupa „vesnic” te poate costa. Casa italiana de moda Giorgio Armani sfideaza insa orice strategie „de manual” intr-ale modei si rezista de aproape patru decenii in fruntea listei „must-have”. Cu o determinare de doctor si viziune de industrias, italianul care da numele casei de moda a construit un imperiu. si, asa cum invatam mai devreme sau mai tarziu, nimic nu este intamplator.

Flerul pentru afaceri al designerului i-a uimit pe multi. in doar sase ani, vanzarile Emporio Armani au urcat de la 75 de milioane de dolari la 209 milioane de dolari. inceputul anilor ’90 a prins casa Armani cu vanzari de 1,6 miliarde de dolari, venituri de 482 de milioane de dolari si profit net in valoare de 54,2 milioane. Rezultatele erau puse pe seama a doi factori: atentia (a se citi „obsesia”) designerului pentru detalii si echipa de consilieri.

Dior

Nascut in orasul Granville, pe coasta Normandiei, in 1905, a fost fiul unui producator de ingrasaminte si a fost unul dintre cei cinci copii ai familiei. La varsta de 5 ani s-a mutat cu familia la Paris. Desi parintii lui sperau ca va deveni diplomat, Christian a fost mereu inclinat spre arta si a inceput sa-si vanda primele schite pe strada pentru a face bani de buzunar. Dupa ce a terminat scoala a preluat o mica galerie de arta pe care tatal sau a cumparat-o pentru el, unde impreuna cu un prieten vindeau lucrarile artistilor, printre care si Pablo Picasso, potrivit Vogue.

Dupa Marea Criza din 1929, moartea mamei si a fratelui sau, dar si prabusirea afacerii tatalui sau, il fortasera pe Christian sa-si inchida galeria de arta. Apoi a lucrat cu designerul de moda Robert Piguest pana cand a fost chemat in serviciul miliar in 1940. Dupa doi ani de armata, s-a intors si a inceput sa lucreze pentru croitorul Lucien Long, unde impreuna cu Pierre Balmain erau designerii primari. In timpul razboiului, Lelong, ca si alte ateliere franceze, precum Jeanne Lanvin si Nina Ricci, au imbracat sotiile ofiterilor nazisti si colaboratorilor francezi ca o modalitate de a pastra industria modei in timpul conflictelor economice.

El a infiintat casa de moda Christian Dior pe data de 16 decembrie 1946, in Paris, sustinut de Marcel Boussac, un magnat al bumbacului. Oficial, casa Dior considera ca anul 1947 este anul conceperii, pentru ca atunci Christian a prezentat prima sa colectie.

Dupa un an de succes, Dior a infiintat o casa de lux in New York si, tot atunci, a lansat Dior Parfums, Miss Dior fiind primul parfum prezentat, iar Diorama – peste un an.

In 1955, Yves Saint Laurent, in varsta de 19 ani, a devenit elevul lui Dior. Doi ani mai tarziu, Christian s-a intalnit cu mama lui, Lucienne Mathieu-Saint Laurent, pentru a-i spune ca l-a ales pe Saint Laurent sa-l urmeze la Dior. Ea a spus atunci ca era confuza de aceasta idee, pentru ca Christian avea doar 52 de ani. La scurt timp dupa aceasta intalnire, Christian Dior a suferit un atac de cord fatal in ziua de 24 octombrie 1957, lasand casa de moda in dezastru. Peste 2.500 de persoane au fost prezente la inmormantarea sa, fiind o zi de doliu pentru lumea modei.

Burberry

Totul incepe in anul 1856, cand Thomas Burberry fondeaza primul sau magazin de haine din Basingstoke, Hampshire. Fiind permanent in cautarea stofei perfecte pentru creatiile sale acesta inventeaza materialul care a devenit o adevarata revolutie in domeniu. Anume ”Gabardina” l-a facut celebru pe Thomas si i-a adus succesul ce l-a ajutat in anul 1891 sa isi deschida primul magazin de lux in Londra. El a inventat materialul ideal, impermeabil si rezistent la apa ce a devenit rapid popular in randul calatorilor si a sportivilor.

In perioada celui de-al doilea razboi mondial Thomas Burberry primeste comenzi mai putin obisnuite pentru o casa de moda de lux din partea Fortelor Aeriene Regale ale Marii Britanii. Acesta produce in serie trenciuri pentru ofiteri. in anul 1901 primeste o comanda speciala din partea Ministerului Apararii de a crea uniforma completa pentru ofiterii britanici.

In prezent ”Burberry” promoveaza doua linii vestimentare: ”Burberry Prorsum” & „Thomas Burberry”.

”Burberry Prorsum” – Prezinta modele experimentale de lux vandute in Milano. Articole vestimentare pe care si le permit doar oamenii din inalta societate. La baza acesteia sta clasica linie ”Burberry London” care reprezinta in sine cartea de vizita a brandului, care propune: blugi, pulovere, tricouri, incaltaminte, genti s.a

”Thomas Burberry” – Prezinta cu succes o linie vestimentara pentru copii si adolescenti. De asemenea, ceasuri, ochelari, accesorii si parfumerie.

In anul 2006 ”Burberry” a implinit 150 de ani de la infiintare si cu siguranta succesul acestei case de moda va dura multi ani inainte. Deoarece in prezent este clasat in liga 100 cele mai apreciate si vandute branduri din lume.

Stella McCartney

Stella s-a nascut in 1971, la putin timp dupa destramarea trupei Beatles. Copilaria si-a petrecut-o la o ferma organica din Sussex, unde, impreuna cu familia ei, crestea oi, calarea si cultiva legume. Alaturi de surorile ei a frecventat cursurile scolilor de stat. Cel mai bun sfat pe care l-a primit de la parintii sai a fost sa actioneze in privinta celor din jurul sau ca si cum ar actiona in privinta ei.

Stella McCartney a testat veninul celor din moda inca de la bun inceput. in 1995, le-a recrutat pe Naomi Campbell si Kate Moss pentru show-ul de absolvire a colegiului Saint Martin din Londra, devenind un nume in industrie. La fundalul sonor al colectiei a contribuit chiar Paul McCartney, cu piesa „Stella May Day”, defilarea devenind stire de prima pagina, iar colectia – un succes. Dar cum orice succes personal aduce nemultumiri altora, McCartney s-a trezit contestata inca de la prima sa reusita.

in 1997, la 26 de ani, a devenit directorul de creatie al casei de moda Chloé, provocand nemultumiri in randul colegilor sai. Karl Lagerfeld a dezaprobat decizia conducerii casei de moda, sustinand ca McCartney n-ar fi fost alegerea potrivita. „Chloé trebuia sa aleaga un nume mare. Au ales, dar unul din muzica, nu din moda. Sa speram ca este la fel de talentata precum tatal ei”, a spus Lagerfeld atunci. Fara sa riposteze cu declaratii, Stella McCartney a facut ce stie cel mai bine si a demonstrat tututor scepticilor ca alegerea ei la Chloé a fost una meritata. Sub conducerea ei, casa de moda a devenit unul dintre cele mai cautate branduri din Paris, apoi din lume, fara sa apeleze la artificii de design, ci demonstrand ca stie si intelege ce va vrea o femeie sa poarte.

Pentru Stella McCartney n-au existat momente de glorie absoluta, ci o evolutie de necontestat, sigura si corecta. A devenit unul dintre cele mai dorite branduri din lume, datorita designului curat pe care il promoveaza. in 2003 si-a lansat propriul parfum, „Stella”, iar in 2005 a devenit al doilea designer care a creat o colectie pentru H&M, dupa Karl Lagerfeld. Rochia de mireasa a Madonnei la nunta cu Guy Ritchie a fost semnata de McCartney, precum si toate tinutele purtate de Annie Lenox in turneul din 2004. Colaborarea sa de succes cu compania Adidas a fost reluata anul acesta, cand McCartney a devenit designerul uniformelor purtate de catre sportivii britanici.

Moncler

Moncler de brand este familiar pentru oricine care iubeste muntii si haine confortabile. Numele de marca este derivat din Monestier de Clermont – oras, situat in apropiere de Grenoble, in care, in 1952 René Ramiyon a fondat brandul, care a devenit una dintre cele mai bine cunoscut printre producatorii de imbracaminte exterioara. Ramiyon a fost unul dintre cei mai faimosi producatori de echipamente de munte schi din Grenoble. Pe cont Ramiyona au fost de aproximativ o duzina de brevete asociate cu activitati de iarna activa. Istoria fundatiei de brand merge inapoi la 1933, in care Rene a stabilit compania sa mica specializata in fabricarea de componente metalice pentru sport, unul dintre produsele companiei includ bete de schi, legaturi si cort. Produse de inalta calitate si preturi atractive au ajutat Rene pentru a obtine un contract cu armata franceza in fabricarea de legaturi de schi.

incepand cu 1939, in timpul al doilea razboi mondial, compania a fost confrunta cu o criza grava asociata cu lipsa de comenzi si rezilierea contractului cu armata. Acesta a fost in aceasta perioada dificila, Rene Ramiyon intalnit Lionel Terre – o figura-cheie al brandului Moncler.

Prima persoana care conduce un brand Montclair, a fost André Vincent – cel mai bun prieten Ramiyona. Agilitatea si o inclinatie pentru afaceri a ajutat Andre trezi din fabrica de vis Ramiyona: vanzari au crescut, produsele Moncler au devenit populare din nou. Un factor care a ajutat compania recupera de criza, a fost popularizarea odihna activa. Un numar foarte mare de motorete si motociclete mici, masini mici ieftine, care a fost usor de gestionat, si, desigur, cortul magnific Moncler, stilpii telescopice inovatoare, a permis francezilor sa se deplaseze liber in intreaga tara.

Croitorie primul brand Moncler jos jacheta este datata 1952. imbracaminte de exterior a fost facuta pentru muncitorii fabricii ca o forma de iarna calda si nu au avut premisele pentru a deveni un fetis de moda in cateva decenii. „Jachete uite forma albastru obisnuita de lucru“ – amintesc cei care au gasit aceste zile. Cu toate acestea, campion Lionel Terre in schi alpin, care tocmai se intorsese dintr-o expeditie in Canada, aceste jachete de gasca in jos deschide noi orizonturi. Dupa primul contact cu Moncler jachete, Terry a observat o proprietate neobisnuita de jachete: cu greutate mica si volum mic, acestea pastreaza caldura foarte bine. citat exact mai tarziu a fost gasit in inregistrarile Ramiyona care apartin Lionel: „! Putem urca la o inaltime, care anterior ar putea doar sa viseze si sa treaca dincolo de cadrul pe care le-am retinut, ieri“. Dupa consecintele grave ale Terra expeditie in 1950, care a dus la degeraturi ale mainilor si picioarelor, el a decis din nou sa cucereasca summit-ul, decizia a fost luata din cauza in jos jacheta cel mai bun prieten – Terre.

La cerere Lionel au fost facute in jos manusi, saci si combinezoane, care ar putea lauda de inalta rezistenta si de retentie de caldura mare de dormit. Din aceasta ordine unica originea linie de imbracaminte „Moncler pour Lional Terray“, consultant si coordonator al care, dupa cum sugereaza si numele, a fost Lionel Terre.

Experienta vasta permite casa de moda Moncler pentru a produce imbracaminte de inalta calitate, timp de 60 de ani de lucru cu mare precizie a seta ciclul de functionare ideal de imbracaminte in jos, a relevat raportul de centimetri patrati in zona si de imbracaminte densitate captuseala pene, este de lucru cu o multime de tesuturi. Jachete Montclair devin haine de zi cu zi, care este potrivit pentru orice tip de petrecere a timpului liber, singura cerinta este in afara sezonului la lucruri de uscare in aer liber. in caz contrar, aceste lucruri sunt perfecte.

Givenchy

Hubert de Givenchy s-a nascut in 1927 in orasul francez Beauvais, dar adevarata aventura o incepe la 17 ani, atunci cand se muta la Paris. Dupa o ucenicie de cativa ani la maestri couture parizieni, tanarul va ocupa pozitia de prim-asistent al Elsei Schiaparelli, marea rivala a lui Coco Chanel, si va incepe sa isi formeze propria opinie despre moda. Givenchy a inteles destul de repede ca moda este un organism viu si ca nu poate fi constransa de barierele cerintelor paturilor inalte ale societatii, putand fi revitalizata printr-o viziune mai larga, care o va face accesibila si publicului larg. In 1952, Givenchy isi deschide magazinul si lanseaza prima colectie, denumita „separates”, alcatuita din bluze si fuste confortabile, usoare, dar extrem de elegante, si din rochii flatante, pana la genunchi. Colectia se bucura de un succes incredibil, dovedind ca femeile sunt pregatite sa uite de rochiile cu corset si de tinutele sofisticate, imbratisand o filosofie mai simpla.

Audrey a contribuit imens la popularitatea casei Givenchy, creatorul confectionandu-i garderoba pentru majoritatea filmelor in care actrita a stralucit, de la eclecticul „Breakfast at Tiffany’s” pana la regalele fashion „Sabrina” sau „Funny Face”. Tot Audrey a acceptat sa fie si prima vedeta-imagine a unui parfum, L’Interdit, lansat de Givenchy in 1958, dand nastere unui adevarat trend, care continua sa se manifeste si astazi (spre deosebire de sumele astronomice pe care staturile le percep acum pentru a-si imprumuta „fata” unui produs cosmetic, singurul pret pe care Hepburn l-a cerut a fost prietenia lui Givenchy).

Pe masura ce francezul devine tot mai faimos, ideile sale infloresc, iar in 1954 acesta zguduie industria luxului din temelii, lansand prima colectie ready to wear a unui creator couture. Numita Givenchy Universite, colectia avea sa contina piesele-semnatura ale lui Hubert, confectionate in masa la masini importante din Statele Unite ale Americii, acolo unde brandul incepea sa devina un succes tot mai mare, in tandem cu fascinatia pe care celalalt simbol european, Audrey, o provoca.

Afacerea a continuat sa devina din ce in ce mai prospera pe parcursul anilor: in 1969, Hubert de Givenchy lanseaza prima linie pentru barbati, urmata de colectiile de pantofi, bijuterii, cravate si kimonouri. In 1976, Givenchy a lansat chiar si o masina, Ford Mark.

Valentino

Valentino Garavani s-a nascut pe 11 mai 1932 in regiunea Lombardiei, din nordul Italiei, intr-o familie care i-a incurajat inca de mic gustul pentru moda, marele designer povestind ca mama sa ii comanda toate hainele la un croitor local si chiar si pantofii erau „custom made”.

La 17 ani adolescentul Valentino a plecat la Paris pentru studii, frecventand doua dintre cele mai prestigioase institute ale perioadei: École des Beaux-Arts si Chambre Syndicale de la Couture Parisienne. Viitorul designer si-a facut ucenicia la Jean Dessès si Guy Laroche (care i-a devenit si prieten), unde a invatat sa aprecieze frumusetea feminina, gratia atemporala a unei rochii si finetea mainii de lucru. Valentino a adus acest spirit al grandorii, acea opulenta specific pariziana, la intoarcerea in Roma, pliindu-se perfect pe spiritul Dolce Vita al epocii.

1960 a fost cel mai important an din cariera timpurie a tanarului creator de moda, atunci cand l-a intalnit pe Giancarlo Giammetti, care urma sa ii devina partener de afaceri si sa ii stea alaturi pana la sfarsitul vietii, desi nu au fost implicati intr-o relatie fizica decat pentru cativa ani. Cei doi au reprezentat simbolul vietii luxuriante, fiind supranumiti „the kings of high living”, regi descinsi dintr-un basm ale carui printese purtau rochii romantice Valentino.

Prima colectie Valentino care a suscitat interes in lumea romana a fost lansata curand dupa aceasta „intalnire de bun augur”. In 1962, la Palatul Pitti din Florenta, paturile inalte ale societatii isi intalneau creatorul haute couture care sa le reflecte perfect nevoia de glam, dar care sa le inteleaga si visele ascunse si temerile.

Sfarsitul anilor ’60 este „perioada alba” pentru Valentino; intocmai precum celalalt nume greu al perioadei, Coco Chanel, si Garavani a inteles necesitatea de a dezbraca moda de caracterul sau pretentios si de a-i face cunostinta cu simplitatea, folosind in colectia sa din 1967 tonuri de alb, bej si ivoire. Iar confirmarea nu a intarziat sa apara: fosta doamna Kennedy, Jackie, a ales o frumoasa rochie alba din colectia designerului la nunta sa cu Aristotel Onassis si a pus astfel pecetea de „aprobat de America” pe creatiile haute couture ale italianului.

Dsquared2

Dan si Dean gemeni identici nascuti in Toronto, Ontario, intr-o familie cu 9 copii sunt fascinati inca de mici de moda si incep prin a crea tinute pentru surorile lor.

In 1983 se muta in New York pentru a studia la o scoala de design, iar in 1991 pleaca la Milano pentru a-si urma visul in lumea modei si reusesc. Lucreaza ca designeri pentru casa Gianni Versace si brandul Diesel.

Debutul lor are loc in anul 1994 cu o colectie adresata barbatilor, in 2003 vin cu o colectie pentru femei si lenjerie pentru barbati.

Colaboreaza cu o serie de fotografi celebri ca Steven Klein pentru camapanii publicitare in care isi exprima idealurile si viziunea proprie despre moda. Se pare ca reteta este una de succes astfel ca nume din cele mai mari apeleaza la ei. Costumele pentru videoclipul Maddonnei „Don’t tell me” sunt create de ei, precum si 150 de piese vestimentare pentru turneul acesteia „Drowned tour 2001”.

Nume precum Britney Spears, Justin Timberlake, Nicolas Cage, Lenny Kravitz si multi altii poarta hainele cu semnatura casei. In 2006 sunt desemnati sa creeze uniformele oficiale pentru echipa de fotbal Juventus. In 2008 semneaza un contract cu un producator italian de ochelari de soare. Colectia apare cu succes pe piata in 2009.

Castiga in 2003 premiul pentru „Men of the year breakout design” si in 2006 primesc premiul „Golden Needle Award” alaturandu-se astfel unei liste prestigioase de designeri ca Manolo Blahnik, Jean Paul Gautier, John Galliano, Oscar de la Renta, Gianni Versace si Tom Ford. Pe 12 septembrie 2009 primesc o stea pe Canada’s walk of fame.

Dan si Dean sunt faimosi pentru jeansii cu talie super-joasa. Look-ul sexy, relaxat, dar sofisticat, combinatia intre stilul canadian si maiestria italiana, deosebita atentie pentru detaliu, reprezinta filosofia de astazi a casei Dsquared, cu ajutorul careia au dat viata unui concept unic de lux alternativ.

Gemenii isi impart viata intre Londra si Milano si isi creeaza colectiile in Italia: „Born in Canada, living in London, made in Italy”.

Related Posts

Add Comment