Competente dobandite la locul de munca – cat de importante sunt pentru viitor?

Autor: Charmy

Competente dobandite la locul de munca – cat de importante sunt pentru viitor?, Charmy

E clar ca fiecare job are specificul sau si ca fiecare angajator va cauta un anumit tip de profil si se va concentra asupra anumitor abilitati in momentul in care demareaza un proces de recrutare de personal. Exista, insa, anumite aptitudini must have, acele calitati fara de care obtinerea unui loc de munca este aproape imposibila. Iata sapte dintre ele:

1. Abilitati de comunicare orala si in scris

Fie ca vrei sa iti gasesti un nou job, sa obtii o marire sau sa avansezi in functie, ai nevoie de abilitati de comunicare bine puse la punct. Trebuie sa stii sa transmiti un mesaj clar si concis, trebuie sa fii un bun ascultator si sa demonstrezi ca ai inteles perfect intrebarile, trebuie sa iti adaptezi limbajul si sa demonstrezi ca ai un vocabular bogat, trebuie sa stii sa „te vinzi”.

2. Abilitatea de a lucra in echipa

Daca indeplinesti criteriul numarul 1, atunci cu siguranta ca lucrurile vor fi ceva mai simple pentru tine la acest punct, desi nu e suficient. Abilitatile de buna interactiune cu ceilalti sunt, de multe ori, in top 3 cele mai cautate aptitudini ale unui potential angajat. Trebuie sa demonstrezi ca poti face parte dintr-o echipa, ca poti sa-ti asumi responsabilitati, dar si sa delegi, atunci cand este cazul.

3. Gandire critica

Abilitatea de a lua decizii, de a evalua corect informatiile si de a gasii solutii este esentiala pentru angajatori. Ei vor sa stie ca se pot baza pe tine in situatii de criza, ca esti capabil sa iei deciziile corecte si ca nu vei face nimic care sa le puna in pericol afacerea.

4. Flexibilitate

Intr-o societate in continua schimbare, angajatorul vrea sa aiba alaturi oameni care se pot adapta la situatii noi, care sunt deschisi la noi oportunitati de munca, capabili sa se muleze pe orice nou tipar.

5. Perseverenta si motivare

Daca nu ti s-a intamplat tie, personal, cu siguranta ca ai cunoscut cel putin o persoana care sa fie respinsa pe motivul ca este supra-calificata pentru un anumit job. Motivul real din spatele acestei decizii este faptul ca angajatorul nu vrea sa investeasca timp si pregatire intr-un angajat care nu este motivat sa-si pastreze jobul, care este mereu in cautare de ceva mai bun. Un angajat motivat este un angajat determinat sa isi duca sarcinile la bun sfarsit, indiferent de eventualele piedici.

6. Abilitatea de a lucra sub presiune

Trebuie sa demonstrezi ca esti capabil sa ramai calm in situatii de criza, sa lucrezi contratimp si, cel mai important, sa respecti deadline-urile.

7. Creativitate

Cand vorbim de creativitate, gandul ne fuge rapid la conceptul de creatie artistica. Ei bine, cand vine vorba de obtinerea unui loc de munca, lucrurile nu stau deloc asa. Angajatorii apreciaza persoanele creative pentru ca sunt in stare sa gaseasca si sa aplice solutii, pentru ca se descurca bine in orice situatie si pentru ca le pot furniza idei „de milioane”.