Cum sa ai o campanie de promovare de succes pe Instagram?

Autor: Charmy

Cum sa ai o campanie de promovare de succes pe Instagram?, Charmy

Promovarea in online este mult mai simpla astazi. Retelele de socializare simplifica promovarea si accesul la publicul tinta, segmentarea este mai usor de facut, la fel si monitorizarea eficientei unor campanii. Insa nu orice promovare facuta pe Instagram, sa spunem, este si eficienta.

Nu e suficient sa postezi niste fotografii, clipuri, niste descrieri, ai nevoie de creativitate si de o alegere cat mai buna a continutului distribuit rapid. Cum arata o serie de campanii de promovare pe Instagram care au avut succes? Orice campanie de promovare pe aceasta retea de socializare incepe cu cei patru T, target, tactica, timeline, totalul cheltuit. Trebuie sa stii ce vrei sa obtii, cum, cu ce si de ce.

Ai nevoie de obiective clare, de idei clare de la inceput, de scopuri care pot fi puse in practica. Tactica se refera la testarea unor strategii pentru a vedea cum e mai bine, sa faci campanii de promovare pe Instagram de unul singur, cu premii, cupoane cu diverse tipuri de promovare sau impreuna cu alte companii ceva mai mari.

Cele mai citite articole

Timeline-ul se refera la gandirea unor campanii pe termen mediu, nicio campanie nu va tine la infinit, mai trebuie schimbata pentru ca in online totul este foarte fluent, flexibil, se poate modifica total de la o luna la alta. Dupa ce ai clar toti acesti T vei putea trece la alta faza a campaniei de promovare, cunoasterea audientei.

Aici intervine definirea publicului tinta si targetarea in functie de anumite criterii bine definite, ai nevoie de analize si de studii care sa iti confirme niste ipoteze de la care pleci. Urmeaza crearea mesajelor, alegerea unui stil, unui anumit tip de comunicare pe Instagram, definirea unei anumite abordari, unei perspective.

Tot legat de continut trebuie dezvoltat un hashtag cat mai relevant. El trebuie sa mareasca vizibilitatea si sa atraga atentia, e un fel de cuvant cheie de pe un site. Hashtag-ul trebuie sa fie scurt si simplu, usor de retinut, unic, sa aiba legatura cu brandul promovat, nu trebui sa contina cuvantul cheie care se gaseste si pe site-ul de promovare.

Hashtag-ul e urmat de gasirea unor influenceri care sa te ajute cu promovarea. Influencerii sunt acei oameni cunoscuti care pot sa influenteze cumva audienta in asa fel incat sa transforme oameni din comunitate in potentiali clienti. Alaturi de ei concursurile sunt importante pentru Instagram, la fel si gandirea unor reclame cat mai creative, interesante.

Cele mai citite articole