Menținerea unui libidou ridicat

Autor: Charmy
Menținerea unui libidou ridicat, Charmy

Foarte mulți factori conduc la scăderea apetitului sexual, fapt care afectează viața de cuplu și confortul emoțional al fiecărui partener. Scăderea libidoului este o problemă care afectează aproximativ 20% dintre bărbați, iar femeile pot fi afectate într-o proporție și mai mare.

Libidoul depinde de hormonul cunoscut drept testosteron. Pentru bărbați și femei în egală măsură, nivelul testosteronului este influențat de vârstă. Nivelul maxim de testosteron ajunge la aproximativ 20-30 de ani, urmând să se reducă treptat. În cazul femeilor, fluctuațiile de testosteron sunt dese, ca urmare a schimbărilor din organism: ciclul menstrual, sarcina sau menopauza. 

                                                Ce poate influența libidoul?

  1. Starea de sănătate

Bolile, medicamentele, oboseala, tulburările sexuale, conduc la scăderea impulsului libidinal.

Menținerea unui libidou ridicat, Charmy
  1. Factorii psihologici

Starea relației, stresul, stilul de viață, personalitatea, sau vârsta. Traumele emoționale, ca urmare a abuzurilor sexuale, stima de sine, depresia, îi pot face pe oameni să evite relațiile sexuale.

  1. Problemele sociale

Singurătatea, relațiile problematice, disconfortul intim pot genera lipsa dorinței sexuale.

                                                 Stimularea libidoului

Descoperă câteva remedii simple pentru un libidou crescut și bucură-te de o viață de cuplu activă.

Managementul timpului 

O bună gestionare a timpului petrecut la birou, cu familia sau împărțit cu grijile cotidiene te fac să scapi de presiuni și anxietate care reduc cheful pentru activități sexuale.

Conectarea emoțională cu partenerul

Timpul de calitate petrecut în cuplu se menține prin activitățile comune, plăcute și prin comunicarea deschisă. Un cadru familial relaxat pregătește terenul pentru deschiderea și creșterea apetitului față de relațiile intime.

Practicarea meditației pentru eliminarea anxietății și o stare psihică bună

Consum scăzut de băuturi alcoolice și țigări

Cele mai citite articole

Nicotina micșorează afluxul de sânge în organele sexuale feminine și rigiditatea erecțiilor. Consumul a mai mult de două pahare de alcool pe zi afectează potența sexuală.

Exercițiile fizice regulate

Sportul practicat zilnic are ca efect creșterea secreției de endorfine și scăderea cortizolului (hormonul stresului). Îți vei menține o greutate corporală sănătoasă, aspectul fizic se va îmbunătăți odată cu stima de sine pentru un libidou mai crescut.

Consumă alimente din toate grupele

Include în regimul tău alimentar atât fructe și legume în cantități optime, cât și alimente neprocesate de minim 30%, zahar procesat redus, precum și alimente care îmbunătățesc circulația sângelui (ghimbir, nuci, ulei de măsline).

Suplimente nutritive pentru bărbați și femei

Creșterea apetitului sexual și păstrarea unei stări psihice optime depind atât de o alimentație corectă cât și de consumul vitaminelor și mineralelor. Include in regimul tău zilnic: Maca, ginseng asiatic, ginkgo biloba, sau fier.

Păstrarea dorinței sexuale active

Masajul

Masajul, formă excelentă de preludiu, are ca scop relaxarea, creșterea dorinței sexuale și implicit îmbunătățirea vieții sexuale.

Pauza de la sex

Perioadele de abstinență sunt recomandate pentru creșterea dorinței sexuale. 

Îmbrățișările

Metoda optimă de eliberare a oxitocinei cu rol în relaxarea organismului și eliberarea inhibițiilor. 

Apelează la ajutor pentru a depista cauzele care conduc la minimizarea dorinței sexuale și încearcă apoi să menții libidoul la un nivel normal.  

Cele mai citite articole

Articole relevante

banner desktop banner mobil