Creierul uman este foarte amuzant. Are nevoi naturale, primitive, pe care nu le putem intelege pe deplin, dar le putem vedea in actiune in fiecare zi. Si niciodata mai mult decat atunci cand ne-am confruntat cu o decizie importanta, cum ar fi cumpararea unei case.
Incercam sa analizam instinctele naturale ale cumparatorilor cand vine vorba de cautarea, vizualizarea si abordarea unei achizitii. Intelegand cate ceva din psihologia cumpararii caselor, veti putea oferi sfaturi vanzatorilor si veti cauta semnale de la cumparatori, astfel incat sa fiti cu un pas inainte in „jocul” de pe piata imobiliara.
- Prima impresie conteaza
Este adevarat ca judecam lucrurile in functie de prima impresie pe care o avem atunci cand le vedem pentru prima data. Din perspectiva vanzatorului, asta inseamna ca aspectul unei case, usa si holul de la intrare sunt cei mai importanti factori in acest sens. In schimb, daca unui cumparator nu-i place ceea ce vede cand deschide usa, va fi nevoie de multa munca de convingere.
- Aspectul emotional
Unii cumpara pe fond emotional, altii sunt mult mai pragmatici. De exemplu, cineva care cauta o casa in cartierul copilariei sale va fi mult mai dispus sa faca unele compromisuri cand vine vorba despre cumpararea unei astfel de locuinte. Va fi atat de atras de latura emotionala incat va fi dispus sa achite chiar si un pret mai mare sau sa achizitioneze o locuinta in care va fi nevoit sa faca mai multe imbunatatiri.
3.Pretul
Cele mai citite articole
Nu exista persoana care sa nu reactioneze atunci cand simte ca poate face o afacere buna. De aceea, locuintele care au un pret sub cel al pietei imobiliare vor starni intotdeauna interesul clientilor. O sursa perfecta pentru astfel de locuinte este Imopont, una dintre cele mai dinamice agentii de pe piata imobiliara nationala, care scoate la licitatie proprietati executate silit.
4.Ambianta placuta
Arome deosebite, flori frumoase si perne somptuoase… O locuinta decorata intr-un mod corect poate reprezenta un mediu atractiv si primitor, facand potentialii cumparatori sa isi doreasca sa se mute cat mai repede intr-un asemenea loc.
5.Indicii non-verbale
Cand un client este gata sa cumpere, dar nu marturiseste inca acest lucru, ar putea oferi cateva indicii subtile, adesea non-verbale, despre intentia lor de a face o achizitie. De obicei acestia dau in mod repetat din cap in semn de incuviintare, zambesc frecvent si aproba aproape orice spun vanzatorii. De asemenea, este foarte important de analizat potentialul cumparator atunci cand vorbeste despre pretul locuintei sau cand intreaba despre urmatoarea etapa a procesului de vanzare.