Oamenii sunt atrasi de faptul ca vedetele poarta anumite produse, asa ca si ei le cumpara pentru a se simti importanti si apreciati. Aceasta poate fi una dintre retetele succesului unora dintre brandurile de lux la nivel mondial. „Reteta” lor de baza fiind, desigur, cifra de afaceri. Dar, nu degeaba se spune ca „un ceas, o rochie sau o geanta castiga valoare atunci cand ne simtim la moda si mai importanti”. In afara cifrei de afaceri (sau implicit cu cifra de afaceri) brand-urile de lux au exploatat aceasta nevoie a oamenilor de a se diferentia de ceilalti. Asa ca au creat lucruri extrem de luxoase si „must expensiv” desigur.
Desi vorbim despre o piata a brandurilor de lux care in ultima vreme se dovedeste a fi foarte versatila, iata o lista cu unele dintre brandurile care tin nivelul luxului si elegantei la cote maxime.
2. Louis Vuitton
Louis Vuitton este cel mai valoros brand din lume pe piața bunurilor de lux, cu o valoare a mărcii estimată la 28,5 miliarde de dolari în 2016, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare și evaluare Millward Brown și Statista. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton – compania care administreaza, printe altele, marcile Louis Vuitton, ceasurile TAG Heuer si sampania Dom Perignon – a avut venit, in 2016, venituri de 37,6 miliarde de euro, cu 5% mai mari decat in anul precedent. Profitul grupul francez, care are in portofoliu circa 70 de mărci, a insumat 7 miliarde de euro, in crestere cu 6% fata de 2015.
Cele mai citite articole
4. Hermès
Marca franceza Hermès este cotata la Bursa Pariziana, insa familia din spatele brand-ului inca mai detine 29% din actiuni. Multi analisti cred ca acesta este unul dintre motivele pentru care brand-ul continua sa creasca. Gentile si geamantanele sunt inca produse manual in Franta, acesta fiind motivul pentru care cel mai simplu model de geanta Birkin costa de la 8.000 de dolari in sus, afirma reprezentantii companiei. Compania Hermes International S.A. a fost fondata in 1837 si este cunoscuta pentru produsele de cea mai buna calitate precum mobilier, accesorii, parfumuri si haine. Faimoasele fulare Hermes au fost purtate de catre personalitati importante: Regina Elisabeta a II-a, Printesa Grace Kelly sau actrita Anne Hathaway se numara printre ele. Brand-ul este considerat unul dintre cele mai scumpe pentru produsele cu un design special, iar parfumurile de top sunt: Rouge Hermes, Caleche, Bel Ami si Terre d’Hermes.
5. Gucci
Brand-ul italian a fost creat de Guccio Gucci in 1921 si de atunci vinde produse de lux in toata lumea. Gucci este unul dintre cele mai mari brand-uri de haine, accesorii si incaltaminte din Italia. Cifra de afaceri ajunge la 12.4 miliarde de dolari. Analistii considera ca Gucci – detinut de gigantul francez PPR se descurca foarte bine, iar marcile de fashion din portofoliul Grupului Gucci (cum ar fi Bottega Veneta – producator de genti si portofele din piele) la fel.