Creatorul CocaCola a avut la un moment dat, o replica ce a devenit cunoscuta in intreaga lume – “Nu orice produs este o marca, dupa cum nu orice marca este un brand”. Si cum in zilele noastre brandingul este un factor extrem de important, ar fi bine sa preiei fraiele si sa apelezi la o agentie digitala care sa te ajute.
Spre deosebire de strategia si actiunile proprii, alegand sa colaborezi cu specialisti, cu renume si experienta, ai siguranta lucrului bine-facut, dar si certitudinea ca lucrurile vor merge in directia pe care ti-o doresti.
Mai mult, timpul pe care l-ai pierde punand in aplicare idei ce ar putea sa nu dea efectul scontat, il poti folosi pentru a-ti creste reteaua de colaboratori si a prelua noi clienti.
De cealalta parte, o agentie de marketing dispune si de resurse, dar si de o retea completa de colaboratori in randul site-urilor, astfel incat iti pot oferi un pret mult mai bun. In al doilea rand, o astfel de agentie aliniaza elementele de marketing cat mai consistent pentru a-ti oferi servicii de branding de cea mai buna calitate.
Desi ideea de afacere poate fi inovatoare, sa stii ca e nevoie de foarte multa munca pentru a ajunge un brand veritabil. Pe langa un efort sustinut si o strategie de branding creativa, este nevoie si de timp si rabdare. Nu te astepta sa cunosti faima peste noapte, daca nu ai alaturi pe cineva care sa iti inteleaga business-ul si viziunea si sa iti ofere servicii de branding personalizate.
Conform definitiei, “brandingul reprezinta o serie de actiuni ce au scop crearea unui set de asocieri rationale si emotionale, pe care o agentie digitala le face pentru un anumit produs sau serviciu”.
O strategie de branding reusita recomanda pozitionarea ta, respectiv concentrarea mesajului pe unul, doua maxim trei avantaje fata de brandurile concurentilor. Odata stabilita pozitionarea, primul pas al strategiei de branding este sa se creeze o identitate. Aici sunt incluse: schema de culori, tipuri de caractere, motto si mesaj, obligatoriu in deplin acord cu pozitionarea.
Motto-ul si mesajul sunt extrem de importante in cadrul strategiei. Ele trebuie sa fie rationale sau emotionale, centrate pe caracteristicile produsului, pe avantajele folosirii lui, pe asteptarile clientului, pe valorile lui etc.
Dupa stabilirea elementelor legate de identitate, se trece la alegerea strategiilor si a tehnicilor de comunicare, respectiv transmiterea mesajului brandului catre clienti. Evident, comunicarea poate capata diverse forme si valori – reviste, TV, blog-uri, anunturi platite, retele sociale etc.