Pentru a concepe un site performant şi pentru a-l promova în mediul online, primul pas ce trebuie făcut este că proprietarii să vadă unde se situează site-ul din punct de vedere al aspectului de optimizare SEO. Toate detaliile implicate în procesul de optimizare contribuie la o mai bună poziţionare în motoarele de căutare şi la o mai bună desfăşurare de campanii de marketing, în condiţii avantajoase. Rolul consultantei SEO este indispensabil pentru a obţine rezultatele dorite.
Ce este şi în ce constă consultanta SEO?
Proprietarii unui site care doresc ca acesta să fie un instrument de conversie cât mai bun trebuie să apeleze la servicii de consultanţă de marketing, oferite de persoane specializate, de freelanceri, de experţi SEO, consultanţi SEO sau de agenţii de marketing specializate care au în oferta asemenea servicii.
Aceasta consultanță implica efectuarea unui audit al site-ului, precum şi observarea problemelor şi erorilor în acest sens, găsirea soluţiilor pentru a le remedia şi identificarea măsurilor pentru îmbunătăţirea şi creşterea performanţelor. Concret, în spatele unor servicii de consultanţă SEO de calitate se ascund ani grei de experienţă, cunoaşterea la zi a modificărilor şi updatarilor operate de principalele motoare de căutare, dar şi cunoştinţe specifice avansate şi folosirea platformelor şi instrumentelor specializate.
Cele mai citite articole
Procesul trebuie să fie repetat în mod regulat pentru a vedea progresele şi pentru a alege cele mai bune soluţii şi strategii pentru obţinerea rezultatelor dorite. Consultanta SEO se bazează pe analiza problemelor legate de rentabilitatea şi de vizibilitatea unui site, fiind însoţită de un diagnostic bazat pe date foarte clare, având ca scop:
- îmbunătăţirea construcţiei site-ului şi calităţii conţinutului;
- alegerea cuvintelor cheie pentru ranking;
- scurtarea timpului de încărcare;
- experiența optimă oferită utilizatorilor;
- identificarea surselor necesare pentru a obţine trafic şi conversii.
Ce este consultanța SEO?
În funcţie de tipul de site şi de domeniul de activitate, afacerile online trebuie să îşi stabilească anumite scopuri pentru care apelează la consultanta SEO:
- creşterea notorietăţii brandului;
- creşterea numărului de vizitatori pe site;
- creşterea ratei de conversie;
- urcarea într-o poziţie bună în motoarele de căutare;
- obţinerea unui angajament bun din partea clienţilor;
- vizibilitatea foarte bună;
- conţinut variat şi atractiv;
- un număr cât mai mare de like-uri şi de linkuri.
Aspectele demne de luat în considerare în efectuarea consultantei SEO sunt:
- efectuarea auditului site-ului;
- obţinerea recomandărilor necesare pentru reducerea erorilor şi creşterea performanţelor;
- analiza competiţiei;
- efectuarea modificărilor şi intervenţiilor tehnice asupra site-ului;
- identificarea cuvintelor cheie pentru fiecare domeniu în parte;
- realizarea de conţinut special conceput pentru a face conversie;
- conceperea unor strategii SEO eficiente;
- implementarea de instrumente şi softuri pentru îmbunătăţirea performanţei.
Concret, având în vedere complexitatea procesului de optimizare a unui site, este dificilă realizarea tuturor task-urilor implicate în acest demers. Procesu implicat în creşterea performanţelor unui site este dinamic şi cu multe provocări. De aceea, pentru a fi mereu în trend şi cu un pas înaintea concurenţei, se recomandă apelarea la servicii de consultanță SEO şi marketing.