Indiferent daca sunteti o femeie care iubeste pe Chanel No. 5 sau un simplu barbat care adora vechiul sau Spice, mai mult decat probabil aveti un parfum preferat. Dar care sunt cei mai buni producatori de parfumuri? Cifrele de vanzări ale producatorilor de parfumuri ne pot spune care este compania cu cea mai mare cota de piata, desi se spune ca numai cumparatorii pot spune care companie de parfumuri este cu adevarat cea mai buna.
Creat din uleiuri vegetale, animale si sintetice, compusi si solventi, printre alte ingrediente, parfumul a evoluat intens pe parcursul anilor. Initial, companiile de parfumuri au fabricat esente pornind de la compusi naturali – cum ar fi vanilia, la inceputul secolului al XIX-lea. Dar parfumurile moderne includ o combinatie de ingrediente naturale si sintetice pentru a produce o gama larga de esente. Parfumurile au atras de-a lungul vremii numeroase celebritati, spre exemplu de la Britney Spears la „Kardasieni”, care au creat chiar si propriile lor parfumuri.
1. Christian Dior
Brandul este clasat primul pe lista celor mai buni producători de parfumuri. In afara laturii vestimentare, brandul s-a extins si la productia de parfumuri, primul care a aparut fiind ”Miss Dior”, in anul 1947, nume inspirat de sora designerului. Creatiile Christian Dior, la fel ca si parfumurile Dior, s-au remarcat cu succes, devenind un brand remarcabil care a castigat faima si glorie in intreaga lume. Ceea ce este unic la parfumurile Dior este bogatia esentelor facute pentru a savura viata. Casa „Christian Dior” colaboreaza cu LVMH si, de asemenea, si cu multi parfumieri cunoscuti, cum ar fi Edmond Roudnitska, Beatrice Piquet, Guy Robert, Paul Vacher, Pierre Bourdon.
Cifra de afaceri a companiei este de peste 20 de miliarde de euro pe an, iar numarul angajatilor este de peste 76.000 de oameni. Ca un fapt inedit, designerul de moda francez Christian Dior şi-a botezat faimosul parfum Miss Dior in onoarea surorii sale mai mici, Catherine, luptatoare in Rezistenta franceza si mare iubitoare de flori.
2. Versace
Brandul a fost fondat în anul 1978 de Gianni Versace, care s-a remarcat, încă din tinerețe, ca un creator progresist și excentric. Versace a evoluat rapid spre imaginea unui designer carismatic de renume mondial, care a depășit curând granițele modei. Brandul Versace a devenit una dintre marile case de modă internaționale, simbol al luxului italian și al modei clasice în întreaga lume. Parfumurile pentru bărbați și femei de la Versace sunt o reflexie a pasiunii, a seducției și a provocării. Radiază marcant dragostea designerului față de tradiția și de rădăcinile sale italiene. Fiecare esență de la Versace este o capodoperă a unui parfumier celebru. Primul parfum Versace – Gianni Versace for Women – a fost lansat în anul 1981, iar astazi, întregul portofoliu numara peste 50 de ape de toaleta si ape de parfum. In 2018 Casa de moda Versace a fost cumparata cu 2,1 miliarde de dolari de grupul de moda american Michael Kors. De asemenea, compania americana a anuntat ca isi va schimba denumirea in Capri Holdings, care va cuprinde brandurile Michael Kors, Versace si Jimmy Choo.
„Achizitionarea casei Versace este un pas important pentru grupul nostru. Cu resursele noastre, consideram ca Versace se va dezvolta pentru a depasi o cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari”, a declarat John Idol, directorul grupului Michael Kors, citat intr-un comunicat. Casa Versace era detinuta in procent de 20% de fondul american de investitii Blackrock, restul de procente aflandu-se in proprietatea familiei Versace. Vanzarile grupului italian s-au redresat intre 2009 si 2016, trecand de la 268 de milioane de euro la 668,7 milioane de euro, inainte de a stagna in 2017.
Este de asemenea un brand clasificat pe si el pe lista celor mai buni producatori de parfumuri. Istoria brandului a inceput in 1904, atunci când patriarhul familiei, Guccio Gucci, a deschis un atelier de pielărie. Afacerea a inceput sa ia avant in 1921. ]. Fiul lui Guccio, Aldo, este cel care a transformat atelierul intr-o companie multinationala, cu magazine in toată lumea, dupa moartea tatalui sau, in 1953. Din 1998, casa Gucci aparține grupului Gucci Group, detinut de trustul francez PPR (Pinault-Printemps-Redoute). E un brand urias, cu o istorie uriasa, cu suisuri si coborasuri, cu succese rasunatoare, sau esecuri si pierderi, un brand care a starnit controverse de-a lungul timpului. Gucci si-a largit gama de produse in anul 1974, odata cu lansarea parfumului Gucci No.1 pentru femei, primul din seria lunga de 49 de parfumuri lansate pana in prezent. Desi parfumurile Gucci nu reprezinta o linie principala a companiei, acestea au fost indelung apreciate de-a lungul vremii de catre consumatori din intreaga lume. Succesul parfumurilor s-a bazat in principal pe numele brandului, insa chiar luate individual, aromele Gucci au dat lovitura pe piata. Astazi, din Grupul Gucci (aflat in proprietatea unui gigant financiar care a pornit de la afaceri cu cherestea si mobila, PPR) fac parte o seama de branduri majore ale luxului: Alexander McQueen, Balenciaga, Bedat&Co, Bottega Veneta, Boucheron, Sergio Rossi, Stella McCartney, Oscar de la Renta, Fendi, Ermenegildo Zegna sau Yves Saint Laurent. Gucci ocupa locul patru in clasamentul Forbes cu o valoare de brand de 8,2 miliarde de dolari si vanzari de 3 miliarde de dolari, in 2009.
4. Dolce&Gabbana
Brandul este si el clasificat pe lista celor mai buni producatori de parfumuri. E un brand italian bine cunoscut, care pe langa vestimentatie, posete, incaltaminte sau ochelari de soare, s-a gandit la unul dintre accesoriile cele mai importante: parfumul. Parfumurile Dolce & Gabbana sunt concepute in aceeasi maniera ca si vestimentatia sau accesoriile. Totul este bazat pe stilul clasic, cu un suflu al trendurilor celor mai moderne. Oferta parfumurilor D&G, atat barbatesti, cat si de dama este neobisnuit de larga, fiind reprezentata de zeci de parfumuri sofisticate pentru a multumi pe oricine le foloseste – un exemplu clasic este Dolce&Gabbana Light Blue. Dolce & Gabbana, brand italian de lux deja cu renume international, are peste 250 de magazine in toata lumea, 3.700 de angajati si a inregistrat in anul 2012 o cifra de afaceri de 1,1 miliarde euro.
5. Prada
Prada a dictat felul în care s-au îmbrăcat femeile în anii ’90. Decizia casei de moda de a adopta un stil util, acea asa-zisa „estetica a celor care lucrează”, a fost unica intre strategiile marilor case de moda. A fost insa cheia succesului pentru Prada. Femeile care ocupau functii inalte s-au identificat cu acest stil, iar popularitatea brandului italian a atins cote maxime. „Cel mai de pret dar al celor de la Prada este extraordinara abilitate de a prevedea schimbarile culturale”, scria „Vogue”.
Casa de moda fondata in Milano in 1913 are vanzari de milioane de euro. In prima jumatate a anului 2011, profitul companiei s-a ridicat la 150,7 milioane de euro, iar listarea sa pe bursa de la Hong Kong a adus companiei 2,14 miliarde de dolari.
Cele mai citite articole
6. Chanel
Inregistreaza o valoare de brand de peste 5,6 miliarde de dolari si o cifra de vanzari de peste 4 miliarde de dolari. Motto-ul companiei, „moda se schimba, doar stilul se pastreaza” se pare ca reprezinta inca forta calauzitoare din spatele acestui brand. Iniţial, Coco Chanel crea si vindea doar palarii, accesorii si „o singura rochie, dar o rochie de bun gust”, după cum spunea Coco. In 1920 a creat faimosul costum, devenit „uniforma” pentru milioane de femei. In 1921 a fost lansat Chanel No.5, cel mai vandut parfum din istorie.
7. Bvlgari
LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy SA) a cumparat 50,4 % din Bvlgari pentru 6.01 miliarde $. Bvlgari are acum un portofoliu diversificat de afaceri, printre care bijuterii, ceasuri, parfumuri, hoteluri, statiuni si spa-uri. Compania a fost infiintata in anul 1980 si reprezinta aproximativ 29% din cifra de afaceri totala a acestui imperiu. In 1993 se lanseaza linia de parfumuri Bvlgari. Parfumurile Bvlgari devin rapid foarte cautate, plasandu-se in lumea modei ca si produse conventionale, ca de exemplu Eau Parfumee au Thé Vert. Una din cele mai populare game este Bvlgari Omnia. Istoria parfumurilor Bvlgari este una scurta dar foarte intensa.
8. Hermes
Această societate fondata in anii ‘30 ai secolului al XIX-lea de catre Thierry Hermès, a inceput prin a produce sei de cai, hamuri si alte echipamente pentru echitatie. Ulterior, a inceput sa ofere si alte produse din piele (genti, curele etc.), acoperisuri pentru trasuri, ceasuri, esarfe de matase etc. si, in cele din urma, produse cosmetice de lux pentru barbati si pentru femei. Primul parfum, Eau d’Hermès, creatie a faimosului parfumier Edmond Roudnitska, a fost prezentat in 1951. Cel mai mare succes a fost insa atins de Calèche şi de Eau d’Hermès (cel de-al doilea fiind considerat apogeul artei parfumurilor frantuzesti). Incepand cu anul 2004, pentru Hermès lucreaaă „maestrul emotiilor“ Jean-Claude Ellena, autorul indragitelor Un Jardin en Méditeranée sau Jour d’Hermès. Numeroase parfumuri Hermès sunt inspirate de aroma pielii. Astfel, au castigat o serie de premii importante si sunt folosite de vedete de la Hollywood, ca, de exemplu, Jessica Alba, Gwyneth Paltrow şi Sofia Vergara. In afara de parfumuri, Hermès a lansat pe piata si truse cosmetice exclusive, care contin spuma de ras, geluri de dus, lapte de corp si alte preparate. Un brand cu o valoare de 5,7 miliarde de dolari si vanzari de 2.5 miliarde.
9. Yves Saint Laurent
Brandul este simbolul creativitatii si al luxului in moda, dar si in domeniile cosmeticelor si parfumurilor. Yves Saint Laurent a fost unul dintre cei mai influenti si mai respectați designeri de modă ai secolului al 20-lea. In decursul celor peste 40 de ani de carieră, el a transformat tendintele modei, fiind convins ca frumusetea este expresia absoluta a caracterului. La varsta de numai 25 de ani, YSL a preluat comanda casei de moda Dior, devenind astfel cel mai tanar director de creatie din lumea haute couture. A lansat propriul brand de moda in 1961. Cosmeticele exclusiviste, produsele de machiaj si parfumurile originale YSL sunt componentele acestui brand renumit. Grupul francez PPR (detinatorul marcilor Gucci si Yves Saint Laurent) afisat in 2012 un profit net si o cifra de afaceri peste asteptari. In 2012 profitul net al PPR a crescut cu 28,2% pana la 1,269 miliarde de euro in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 20,8% pana la 9,736 miliarde de euro. in aceste conditii, PPR a propus un dividend de 3,75 euro pe actiune pentru 2012, in crestere cu 7% comparativ cu 2011.
10. Tom Ford
Tom Ford a schimbat imaginea brandului Gucci. In cadrul acestei companii a lucrat ca si Creative Director din 1994, creand o colectie ce emana dorinta si senzualitate, adresandu-se femeilor din orice colt al lumii. In 2000 si-a lansat linia de parfumuri, ce intelege pe deplin femeia oferindu-i exact ceea ce vrea cu adevarat. Tom Ford este designer de moda, regizor, scenarist, producator si creatorul unora dintre cele mai iubite parfumuri din lume. Tom Ford Beauty s-a lansat in 2006, iar intrarea in aceasta industrie a fost marcata de parfumul – acum iconic – Black Orchid, un parfum luxos, bogat si senzual. Acestuia i-au urmat o serie de 12 parfumuri unisex, in 2007. Astazi, Tom Ford Beauty inseamna un univers in care parfumeria are un rol important (sunt disponibile zeci de parfumuri, care mai de care mai speciale), insa este completata de game speciale pentru machiaj si pentru ingrijirea tenului. Potrivit estimarilor din domeniu, Tom Ford Beauty va determina vanzari de peste 1 miliard de dolari pana in 2020.