Când ai o afacere online este important să acorzi o atenție deosebită clienților și să te asiguri că respecți toate cerințele legislative în vigoare. Cum clienții ocupă rolul cel mai important în dezvoltarea afacerii noastre, trebuie să facem toate demersurile necesare pentru a-i mulțumi și loializa.
În procesul de vânzare, informarea corectă și completă a cumpărătorului reprezintă un factor cheie, care influențează într-o mare măsură decizia de cumpărare. Asigură-te că pui la dispoziția clienților tăi, într-un mod transparent și corect, toate detaliile de care au nevoie pentru alegerea produsului. Poți citi pe site-ul OLX mai multe articole detaliate atent despre aspectele legale care stau la baza afacerilor online sau cum să îți dezvolți eficient afacerea.
Cele mai citite articole
Pentru a înțelege mai bine ce trebuie să comunici clienților, detaliem mai jos principalele informații relevante pentru cumpărători:
- Drepturile și obligațiile părților. Este important să exprimi în mod clar ce obligații și ce drepturi revin ambelor părți și să detaliezi fiecare aspect, pentru a evita eventuale neînțelegeri din partea cumpărătorilor.
- Caracteristicele produsului tău. Deoarece în comerțul electronic clienții cumpără pe baza informațiilor furnizate de vânzător este esențial ca prezentarea produsului să fie reală și specifică. Informațiile tehnice ale produsului, dimensiunile, compoziția, greutatea sau tipul ambalajului ar trebui să fie atent descrise pe pagina produsului tău.
- Datele companiei. Pentru a câștiga încrederea clienților, promovează-te prin transparență, profesionalism și calitate. Clienții se vor simți mai încrezători să cumpere produsul unei companii care afișează datele de identificare, adresa sediului central și a punctelor de lucru, datele de contact sau reprezentanții oficiali. Faptul că pot localiza și contacta vânzătorul pentru informații suplimentare sau nemulțumiri le oferă siguranță și confort.
- Prețul corect. Asigură-te că prețul produsului este exprimat clar, specificând dacă acestuia i se adaugă alte taxe sau dacă acestea sunt incluse în prețul afișat. Este recomandat să se menționeze separat fiecare comision perceput pentru livrare sau servicii adiționale, pentru a-i permite cumpărătorului să evalueze costul corect al produsului.
- Detaliile livrării. Înainte de a plasa o comandă, orice client dorește să știe ce modalități de plată sunt acceptate și care sunt condițiile de livrare. Este bine să menționezi dacă se poate plăti cu cardul, care sunt tipurile de carduri acceptate sau dacă se poate achita cash, la livrare. Estimează o dată de livrare după ce confirmi disponibilitatea produsului sau a firmei de curierat. Îți recomandăm să respecți data de livrare transmisă cumpărătorului sau în cazul unor întârzieri să îl contactezi pentru a-l informa și a te scuza.
- Procedura de retur. Nu toți clienții știu ce vor și de multe ori decid să returneze produsul, doar pentru că s-au răzgândit sau pentru că aveau alte așteptări. Indiferent de motivele care stau la baza returului, clienții au dreptul să cunoască termenul limită, condițiile de restituire a banilor sau dacă se percep comisioane.
- Încălcarea clauzelor contractuale. Transparența folosită la prezentarea obligațiilor părților, trebuie menținută și când se specifică toate consecințele care apar ca urmare a nerespectării clauzelor din contract. Te sfătuim să menționezi foarte clar faptele care conduc la încetarea contractului.
Afacerile online îți pot aduce succesul. Promovează-te cât mai onest, păstrează calitatea produselor tale, construiește relații trainice cu clienții și cu siguranță vei reuși. Clienții sunt judecătorii produselor noastre și ar fi bine să îi tratăm cu respect, sinceritate și profesionalism.