Nu există pasionat de cumpărături care să nu fi intrat măcar o dată pe un site de reduceri. Pe de altă parte, comercianții online vor fi puși în diverse momente în situația de a se gândi foarte serios dacă la anumite produse vor merge pe varianta de a oferi discounturi temporare pentru a crește volumul vânzărilor sau pur și simplu vor scădea definitiv prețul acestora.
Cupoanele de reduceri, un mijloc bun pentru impulsionarea vânzărilor
Propunerea de reduceri adresată clienților de către un magazin online, de un site ce funcționează în sfera comerțului electronic, reprezintă un instrument puternic în arsenalul de conversie al comerciantului respectiv.
Cu toate acestea, amintita armă de care dispune vânzătorul trebuie să fie folosită cu maximă inteligență deoarece, în caz contrar, poate provoca daune considerabile firmei, mergând până la diminuarea sensibilă a profitului.
Beneficiile unor cupoane de reducere pentru diferite tipuri de mărfuri, bunuri sau servicii, sunt indiscutabile:
– în primul rând sunt ușor și rapid de implementat în practică;
– permit urmărirea simplă a rezultatelor obținute;
– o campanie de reduceri reușește ca să mărească numărul de potențiali clienți, inclusiv să îi fidelizeze pe aceia ce au mai cumpărat și în trecut mărfuri de la respectiva firmă;
– sporește conversiile pe termen limitat;
Dezavantajele cupoanelor de reducere există și nu trebuie nici ele neglijate:
– rentabilitatea vânzărilor și marjele de profit sunt reduse substanțial în perioada campaniei de reduceri și, dacă acest instrument – al cupoanelor, nu este inteligent utilizat, poate avea un efect negativ asupra imaginii brandului;
– vânzătorii s-ar putea să înregistreze pierderi importante per total, dacă îi obișnuiește pe vizitatori ca să aștepte promoțiile și să nu mai cumpere decât foarte puțin în afara perioadelor de desfășurare ale acestora;
– baza de clienți se poate mări doar temporar, deoarece va exista tendința de a atrage cumpărători ce nu vor fi ulterior fidelizați, deoarece ei au cumpărat în perioada de reduceri având ca unică motivație prețul mărfurilor respectiv;
– acei clienți care se orientează doar după preț, vânătorii de chilipiruri, de regulă nu cumpără și alte produse și au tendința de a reduce volumul comenzilor efectuate.
Având în vedere cele spuse mai sus, se ridică întrebarea: pentru cine sunt de fapt ofertele de reduceri bune?
Cele mai citite articole
Ofertele și promoțiile magazinelor electronice reprezintă un instrument eficient pentru îmbunătățirea bazei de clienți și a păstrării lor, dar trebuie să fie în mod necesar corelate cu strategia de ansamblu a brandului. O campanie bazată pe cupoane de reducere nu se începe la întâmplare, ci după o analiză aprofundată în care să se studieze atât avantajele și dezavantajele unui astfel de demers.
Este obligatoriu ca să se realizeze un proces de evaluare a diferitelor tipuri de oferte pe care comerciantul le consideră potrivite pentru brand și să rămână la final pe tapet doar acelea dintre ele care se potrivesc cel mai bine cu specificul companiei în cauză.
Cu atât mai mult în domeniul comerțului online, unde lucrurile se schimbă cu mare viteză, unde concurența este din ce în ce mai acerbă, este nevoie de o testare anterioară la nivel micro până când se va declanșa o campanie bazată pe cupoane de discount de mare amploare.
Cel mai simplu, spun specialiștii în marketing online, este ca să alegeți un obiectiv unic pentru fiecare campanie și să măsurați cu mare atenție rezultatele obținute.
Ce avantaje vânează clienții online?
În materie de promoții și oferte există mai multe categorii care sunt folosite de comercianți, inclusiv de către aceea care activează pe internet:
– procentul de reducere;
– reducerea valorii monetare;
– transport gratuit;
– cadouri gratuite.
Cea mai frecvent întâlnită modalitate de reducere este aceea a reducerii procentuale. Ea poate fi cuprinsă între 5% și chiar mai mult de 50% pentru unele mărfuri care nu se pot vinde ușor.
Reducerea valorii monetare reprezintă acel tip de campanie de oferte în care oamenii ajung să simtă că vor pierde bani dacă nu profită cât mai rapid de o oportunitate și nu își achiziționează un anume produs ori serviciu în timpul campaniei de reduceri.
Conform sondajelor efectuate, numărul de mărfuri ce au fost achiziționate ca urmare a acestui tip de reduceri, bazate pe spaima oamenilor că banii se vor devaloriza, arată că poate fi și de două ori mai mare ca rezultat decât în cazul acelor oferte bazate doar pe procent de reducere.
Transportul gratuit este o ofertă de reducere se folosește de cele mai multe ori împreună cu o dimensiune minimă a valorii comenzi: cumperi mai mult, te vei bucura de transport gratuit. Oferirea transportului gratuit s-a demonstrat practic că va conduce indubitabil la creșterea numărului de conversii.
Cadourile gratuite sunt și ele un magnet pentru mulți clienți, iar pentru firme reprezintă un instrument strategic prin care concomitent cu creșterea valorii medii a comenzii totale se poate scăpa ușor și de acele produse care nu se vând foarte bine sau a căror rată de achiziție scade spre zero.