Pe masura ce lumea avanseaza, companiile gasesc noi metode de a-si stimula angajatii pentru a avea rezultate mai bune la locul de munca. In acest sens, nu trebuie sa neglijati noile tendintele in materie de organizare team building-uri, capabile sa creeze echipe mai eficiente la locul de munca. Aceste noi tendinte includ de obicei: utilizarea tehnologiei, „gamification” (folosirea de elemente specifice jocurilor pentru a imbunatatii activitatea angajatilor), organizarea unor echipe mai mici, team building axat pe cultura companiei etc.
Activitati bazate pe tehnologie in team building
Una dintre tendintele majore in team building este folosirea tehnologiei pentru a promova invatarea. Mai precis, vorbim despre tehnologia dispozitivelor personale, cum ar fi smartphone-urile si tabletele. Dispozitivele mobile devin din ce in ce mai populare in scoli, pe masura ce profesorii realizeaza beneficiile pe care le ofera prin cresterea implicarii elevilor. Liderii de echipa pot obtine beneficii similare prin utilizarea telefoanelor smartphone pentru a atrage subordonatii in timpul sedintelor de team building.
Aplicatiile smartphone pot conecta fiecare membru al unei echipe la un obiectiv comun. In timpul evenimentelor de team building, aceasta conectivitate creste incluziunea si incurajeaza comunicarea eficienta. Astazi, exista mai multe aplicatii perfect adaptabile pentru munca de serviciu, inclusiv pentru arhivarea automata a interactiunilor, de-a lungul timpului, intre colegi. Astfel de aplicatii sunt Slack sau Trello. Alte aplicatii se concentreaza pe „gamification”, cum ar fi Strayboots. Acestea sunt resurse valoroase care nu trebuie uitate niciodata intr-un mediu de lucru.
Grupuri mai mici pentru a creste oportunitatile de invatare
Urmatoarea tendinta majora in team building este reducerea echipelor. Poate ca ati auzit de regula „celor doua pizza” a lui Jeff Bezos, CEO-ul Amazon. Acesta considera ca daca esti la o masa cu opt pizza, veti incerca doar sa barfiti si sa molfaiti, iar team building-ul va fi o pierdere de vreme pentru ca nimeni nu a invatat nimic. Ideea ar fi ca, cu cat mai putini oameni intr-un proiect, cu atat mai putina distragere a atentiei, cu atat mai mare productivitatea. Echipele prea mari tind sa devina/fie mai ineficiente, deoarece mai multe voci vor sa se faca auzite – si nici macar nu sunt cele care merita sa fie auzite.
Intr-un grup mic, contributia individuala a fiecarui membru al echipei este necesara pentru succesul grupului. Ca rezultat, echipele mici sunt mai implicate in orice proiect la care lucreaza. Un studiu a demonstrat ca 42% dintre persoanele dintr-o firma cu mai putin de 10 angajati erau implicati la locul de munca, comparativ cu 30% in cazul companiilor mai mari. Pur si simplu, echipele mai mici functioneaza mai bine impreuna.