3 beneficii ale cursurilor de securitate și sănătate în muncă

Autor: Charmy
3 beneficii ale cursurilor de securitate și sănătate în muncă, Charmy

Legislația privind securitatea și sănătatea în muncă (SSM) urmărește să protejeze angajații de orice accidente la serviciu. Cu siguranță, în calitate de proprietar al unei afaceri sau deținător al unei funcții de conducere în firmă nu v-ați dori să aveți pe conștiință un accident la locul de muncă sau să vă simțiți responsabil pentru efectele pe termen lung ale muncii asupra sănătății cuiva.

Mai mult decât atât, parcurgerea unor cursuri SSM vine la pachet cu mai multe avantaje atât pentru patronat, angajați, cât și pentru succesul firmei. La polul opus, nerespectarea regulilor de securitate și sănătate în muncă poate duce la accidente grave, amenzi și, în cazul în care un angajat își poate pierde viața, chiar la pedepse cu închisoarea pentru cei responsabili.

În cadrul unei companii, rolul de a gestiona sănătatea și siguranța la locul de muncă revine de obicei unui manager sau unui anumit angajat. Este vital ca aceștia să urmeze cursuri specializate pentru a putea îndeplini acest rol a proteja și instrui restul personalului.

Iată câteva dintre avantajele respectării cu atenție a regulilor de securitate și sănătate în muncă:

1.            Protejează angajații

Niciunul dintre noi nu ar vrea să audă că un membru al familiei a suferit vreun accident la locul de muncă. Toți vrem să îi știm pe cei dragi în siguranță atunci când se află la muncă și să se întoarcă sănătoși acasă. De aceea, respectarea normelor SSM sunt deosebit de importante.

La fiecare loc de muncă, în funcție de specific, există reguli distincte privind sănătatea și siguranța. Pentru o firmă de construcții cursurile SSM vor viza regulile pe care angajații trebuie să le respecte atunci când se află pe schele, modul în care se utilizează corect sculele sau ce echipament de protecție trebuie să poarte. Pentru un electrician cursurile SSM vor fi diferite, adaptate muncii lui. Până și pentru un angajat care își desfășoară activitatea într-un birou există reguli de sănătate și siguranța la locul de muncă.

2. Îmbunătățește reputația firmei

Să facem un exercițiu de imaginație: unul din patru angajați ai unui call center spune că suferă probleme cu gâtul și vocea ca urmare a unor condiții inadecvate la locul de muncă. Acest lucru nu numai că va crește costurile în ceea ce privește acoperirea absențelor lor, ci poate avea un impact grav asupra reputației firmei.

În schimb, dacă un angajat simte că este îngrijit, va spune asta cunoscuților, iar firma respectivă se va bucura de o reputație bună. O firmă cu reputație bună va avea mai multă concurență pentru ocuparea forței de muncă și mai mulți clienți care vor cumpăra produsele.

3. Productivitate crescută

Un angajat care suferă de dureri de spate, de mână sau de încheietură, ca urmare a modului în care stă la computer, este posibil să nu conștientizeze întotdeauna de unde provine problema. În schimb, va lucra mai încet decât de obicei, cu pauze mai multe pentru a face față disconfortului fizic. În felul acesta productivitatea la locul de muncă va fi afectată.